Kaktus sebagai Penyerap Radiasi - Rinara garden : Souveir tanaman kaktus dan sukulen mini I Yogyarkarta
SUBTOTAL :
artikel
Kaktus sebagai Penyerap Radiasi

Kaktus sebagai Penyerap Radiasi

Short Description:

Product Description





Kaktus dipercayai mampu menyembuhi berbagai penyakit, jenis kaktus pir berduri punyakandungan flavonoid yang dikenal sebagai antioksidan yang dapat melawan allergi dan virus, bahkan melawan karsinogen sebagai anti kanser. Kesan anti-peradangan kaktus menyembuhkan iritasi kulit, reaksi alergi mempercepat tumbuhnya sel kulit yang baru. Universiti Arizona meneliti kandungan pektin kaktus dapat menurunkan kolesterol LDL dan juga membantu tubuh menstabilkan kadar glukosa darah, sehingga menyembuh penyakit diabetes.
Kaktus sebagai tumbuhan yang mampu menyerap radiasi Elektromagnetik, baik di Swiss(Institut Geobiologi dari Chardonne) mahupun Jepun. Akhir – akhir ini banyak orang Jepun yang meletakkan kaktus berdekatan dengan komputer atau laptop mereka demi menghindari radiasi yang dipancarkan komputer baik monitor mahupun gelombang magnetiknya.Kaktus tidak hanya sebagai peningkat oksigen dan menyaring polusi udara dalam ruangan tetapi juga meneutralkan medan elektromagnetik dari layar komputer yang membuat kita menjadi lemah kerana meradiasi otak kita.
Sebenarnya penelitian pertama adalah Penelitian di Institut Geobiologi Swiss 1980’s mengatakan bahawa orang yang menggunakan komputer setiap hari sering menderita sakit kepala dan setelah menempatkan kaktus di sebelah komputernya keluhan tersebut hilang. Jika anda merasa kerja selalu di depan komputer atau laptop setiap hari dan takut terkena kanser kerana radiasi elektromagnetik, tidak salahnya anda membeli kaktus demi menciptakan lingkungan dan pola hidup sihat, tapi bagi saya menanam kaktus adalah hobby dan merupakan keindahan tersendiri dari PenciptaNya.Selamat Mencuba.
Sumber : http://www.ilmutani.com/kaktus-sebagai-penyerap-radiasi/

0 Reviews:

Post Your Review